Jesteś tutaj: twojamotoryzacja.pl > Wiadomości motoryzacyjne > Legalnie na motocyklu z kategorią B

Honda CRX

To samochód sportowy produkowany przez Honda Motor Company. Honda CRX Miała to być zwykła konstrukcja klasy średniej dla młodszych osób, którzy jak wiadomo „lubią poszaleć” na drogach. Pierwsza generacja tego auta pojawiła się na rynku w 1984 roku. Modelem bazowym była w tym przypadku trzecia wersja Hondy Civic. Samochód dostępny był w Europie z dwoma silnikami. Pierwszy to jednostka 1.5l o mocy 100KM, a druga 1,5l o mocy 130KM. Może nie jest to wiele, lecz masa samochodu jest niska, więc moc ta była wystarczająca do uzyskania przyzwoitych osiągów. Dotępna była tylko wersja trzydrzwiowa z czterobiegową skrzynią automatyczną, bądź pięciobiegową skrzynią manualną. Honda CRX Montowanie samochodów pierwszej generacji skończono w roku 1987. Po tym zaczęto produkować wersję drugą, w której również bazowano na Hondzie Civic, lecz tym razem kolejnej, czwartej już wersji. Nowa generacja wprowadzała sporo udogodnień dla kierowcy i pasażerów. Zmieniono także gamę silników, których teraz liczba wynosiła 3. Przekładnie nie uległy zmianie.

Produkcję drugiej generacji zakończono w 1992 roku. Trzecia wersja oczywiście tak samo jak poprzednie była oparta na Hondzie Civic – oczywiście generacji piątej. Tym razem zmieniła się trochę wizja i stworzono dwuosobowy kabriolet. Można było w nim oczywiście zdjąć dach. Śmiałe posunięcie konstruktorów Hondy. W Europie dostępne były dwie opcje silnikowe. Honda CRX Obydwie miały pojemność 1,6litra z czego moc pierwszej do 125KM, a drugiej 160KM. Wyniki godne sportowych samochodów jak na taką masę.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.