Jesteś tutaj: twojamotoryzacja.pl > Samochody sportowe > DeLeroean DMC-12

BMW E1

Oto jedna z wielu sportowych propozycji od BMW. Samochód ten należał do ósmej już serii samochodów niemieckiego producenta. Pierwsza jego prezentacja odbyła się w 1989 roku we Frankfurcie. Miał to być następca serii 6, a więc wcześniejszej. Samochód występował prze bardzo długi czas z silnikiem o pojemności 5 litrów i konstrukcji V12. Jego moc wynosiła aż 300KM, co powodowało nawet przyzwoite osiągi. Dopiero po jakimś czasie do gamy silników dołączył a jednostka o mocy 268KM i pojemności 4 litrów, co zmniejszyło trochę spalanie, a pozostawiło osiągi na podobnym poziomie. Ciekawostką jest to, że BMW chciało w roku 1990 wprowadzić na rynek alternatywę dla wielu aut typu Ferrari. Miał on oferować aż 550KM mocy i silnik 6l, przy czym miał ważyć mniej niż wersja podstawowa. Miał być rozprowadzany pod nazwą M8, lecz nigdy nie trafił on do produkcji. Wróćmy jednak do modelu E31. Gama silników podzielona była na głównie dwie części, ze względu na konstrukcję, a mianowicie na V8 oraz V12. Wersji z pierwszej grupy było dokładnie trzy i stosowane były one zależnie od roku produkcji. Najpierw była wersja 3l o mocy 218KM, potem 4l z 286KM i 4,4l również z 286KM. W wersjach z V12 były po prostu dostępne kolejne, inne silniki, a były to 5l z 300KM, 5,3l i 326KM, 5,6l z 380KM. Stosowane przekładnie to sześciobiegowa manualna oraz cztero i pięciobiegowa automatyczna. Napęd przekazywany był na tylną oś, co sprawdza się bardzo dobrze w samochodach sportowych ze względu na możliwość szybszego pokonywania zakrętów.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.