Jesteś tutaj: twojamotoryzacja.pl > Porady > Rzeczywisty przebieg auta

Aston Martin DBR9

Ten samochód jest niesamowicie popularny na świecie, gdyż znaleźć go można w wielu filmach, na tapetach telefonów komórkowych, komputerów. Aston Martin DBR9 Tutaj mamy jednak wersję DBR9, która jest wersją wyczynową DB9. Jego premiera odbyła się w roku 2004 w fabryce AM, a więc Astona Martina. Cały samochód oparty jest oczywiście na modelu podstawowym. Silnik, który znajduje się w DBR9 jest wykonany z aluminium (mniejsza masa) i jest to V12, którego moc to 600KM, a moment obrotowy to aż 700Nm. Napęd jest tylko na tylne koła, i jest on na nie przekazywany za pomocą sześciobiegowej szynki biegów. Jak wiadomo – tego typu auto rozpędza się do niesamowitych szybkości, a więc musi mieć dobre hamulce. Aston Martin DBR9 Zastosowano tutaj hamulce tarczowe, które zostały stworzone z włókien węglowych. Kolejną rzeczą jaką zmieniono w stosunku do modelu podstawowego było zawieszenie. Tym razem zastosowano amortyzatory firmy Koni oraz sprężyny od niemieckiej firmy Eibach. Oczywiście należało to zmienić,

bo trzeba było dostosować auto do wyścigowych standardów, gdzie wysoka przyczepność jest wręcz priorytetem, który często jest ważniejszy od osiągów. Jeśli chodzi o koła, to mamy tuaj 18calowe felgi od OZ. Są one wykonane z magnezu. Na nie zakładamy opony Michelin o szerokości 14 cali. Wszystko to razem waży 900kg, co sprawia, ze samochód ten rozpędza się do setki w 2,9sekundy. Aston Martin DBR9 Na całym świecie znajdziemy tylko 32 egzemplarze tego auta. Stosowane są one w wielu seriach wyścigowych, do których oczywiście mogą zostać dopuszczone.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.